Πως να μιλήσεις ανοιχτά
Σε καμία περίπτωση δεν μιλάμε εχθρικά και επιθετικά. Μιλάμε με τρόπο που υποδεικνύει πνεύμα συνεργασίας. Δεν μιλάμε θυμωμένα ή αμυντικά ή τρομαγμένα, αλλά με έναν ήρεμο τόνο φωνής και χωρίς συναισθηματική φόρτιση, με στραμμένο το ενδιαφέρον στην επίλυση του προβλήματος.
Αν παρόλ’αυτά δυσκολευόμαστε να μιλήσουμε σε ήρεμο τόνο, πρέπει να σκεφτούμε ότι σε έναν εργασιακό χώρο οι άνθρωποι διαφωνούν ίσως επειδή μπορεί να έχουν λάθος πληροφόρηση. Για αυτό δεν σημαίνει πάντα ότι κάποιος κάνει λάθος.
Το καλύτερο είναι να σκεφτόμαστε τον εαυτό μας λιγότερο ως εργαζόμενο και πιο πολύ σαν σύμβουλο, σαν κάποιον δηλαδή που δίνει συμβουλές στο αφεντικό, που αυτό με τη σειρά του θα είναι σε θέση να κρίνει αν θα τις ακολουθήσει ή να τις αγνοήσει.
Μπορούμε να διαφωνήσουμε με σεβασμό χρησιμοποιώντας τα εξής:
- «Αν κάναμε αυτό θα ανησυχούσα για το ψ ζήτημα»
- «Ο τρόπος με τον οποίο το σκεφτόμουν εγώ είναι αυτός…»
- «Η συμφωνία μας είχε κάποιους όρους οι οποίοι είναι σημαντικοί για εμένα, υπάρχει κάποιος τρόπος να μπορέσουμε να τηρήσουμε αυτούς τους όρους;»
- «Έχω μια διαφορετική άποψη πάνω σε αυτό το θέμα την οποία θα ήθελα να σας εκφράσω»
Όλα αυτά προϋποθέτουν ότι έχεις να κάνεις με ένα αφεντικό ανοιχτό στο να συνεισφέρουν και οι άλλοι με απόψεις ίσως διαφορετικές από τις δικές του. Αυτό τους βοηθά να λαμβάνουν καλύτερες αποφάσεις. Αν όμως δεν συμβαίνει αυτό, θα πρέπει να διαλέγεις τις μάχες σου πολύ πιο προσεκτικά…
leave your comment