image

Πως να είσαι σωστός επαγγελματίας στην εργασία σου;

Σε κάθε επάγγελμα, όποιο και αν είναι αυτό, πρέπει να φερόμαστε με μια συγκεκριμένη και σωστή συμπεριφορά, τον λεγόμενο επαγγελματισμό.

Πρέπει να είμαστε σοβαροί, συνεπείς και υπεύθυνοι, ακόμα και όταν πιστεύουμε(που είναι λάθος), ότι μέσα στον εργασιακό χώρο μπορεί κανένας να μην παρατηρεί αυτά τα πράγματα. Ούτε προϊστάμενος, ούτε συνάδελφοι, ούτε πελάτες. Δεν είναι έτσι όμως.

Ένας επαγγελματίας πρέπει να διέπετε από τα παρακάτω:

  1. Ένα από τα πιο βασικά είναι να είναι στην δουλειά στην ώρα του. Φροντίζουμε να φτάνουμε λίγα λεπτά νωρίτερα, όπως και στα διαλείμματα φροντίζουμε να επιστρέφουμε έγκαιρα. Όταν αργοπορούμε, δείχνουμε ότι δεν νοιαζόμαστε και δεν εκτιμάμε ούτε τους άλλους, ειδικά όταν η δουλειά τους μπορεί να μείνει παραπίσω αλλά ούτε και αυτά που μας προσφέρει ο εργοδότης μας. Για αυτό τον λόγο και δεν βάζουμε αναβολή στο ξυπνητήρι, γιατί πάλι θα αργοπορήσουμε.
  2. Όλοι οι άνθρωποι έχουν μέρες που δεν είναι σε καλή διάθεση. Δεν μεταφέρουμε την κακή μας διάθεση στην δουλειά και κατ’ επέκταση στους πελάτες.
  3. Κάθε χώρος εργασίας έχει ένα συγκεκριμένο κώδικα ενδυμασίας. Πρέπει πάντα να είμαστε περιποιημένοι και καθαροί, με προσεγμένη εμφάνιση, καλοσιδερωμένα ρούχα που δείχνουν την σοβαρότητα και εκτίμηση που έχει ο κάθε επαγγελματίας στην εργασία του.
  4. Μιλάμε πάντα ευγενικά και ποτέ άσχημα ή υβριστικά, ακόμη και αν το κάνουν οι άλλοι ή το άτομο που μπορεί να μας έχει φτάσει σε μια εξοργιστική θέση.
  5. Η προσφορά βοήθειας στους συναδέλφους είναι πολύ σημαντική. Βοηθάμε όπου μπορούμε και μας ζητηθεί, γιατί αυτό έχει θετικό συνολικό αντίκτυπο.
  6. Φυσικά και υπάρχει κουτσομπολιό σε έναν χώρο εργασίας, καλό είναι όμως να το αποφεύγουμε, γιατί έτσι δείχνουμε ότι μας νοιάζει περισσότερο τι κάνει ο άλλος, παρά εμείς. Αν πρέπει οπωσδήποτε να πούμε κάτι που γνωρίσουμε, καλό θα ήταν να το μοιραστούμε με κάποιον εκτός δουλειάς.
  7. Δεν πρέπει να παραπονιόμαστε και να μεταδίδουμε αρνητική ενέργεια και στους συναδέλφους, διότι το αφεντικό μας σίγουρα δεν θα εκτιμήσει την πτώση ηθικού. Μπορούμε να απευθυνθούμε απευθείας στο αφεντικό μας για πράγματα που δεν μας αρέσουν, δίνοντας μάλιστα προτάσεις. Σε καμία περίπτωση όμως δεν δημιουργούμε τοξικό κλίμα.
  8. Όταν κάνουμε λάθη πρέπει να τα παραδεχόμαστε και να φροντίζουμε να μην επαναληφθούν. Δεν κατηγορούμε άλλους ρίχνοντάς τους ευθύνες για τα δικά μας λάθη και γινόμαστε παράδειγμα για τους άλλους.
  9. Σε κάθε εργασιακό χώρο υπάρχουν διαφωνίες. Φυσικά δεν βγαίνουμε ποτέ εκτός εαυτού, δεν νευριάζουμε, δε φωνάζουμε, αλλά με ηρεμία εξηγούμε την άποψή μας σε άλλο άτομο, στο οποίο δεν χρειάζεται να αλλάξουμε γνώμη, αφού ούτως ή άλλως οι απόψεις μας δε συγκλίνουν.
  10. Παρόλο που σε ένα εργασιακό περιβάλλον δημιουργούνται σχέσεις φιλικές, κι αυτό είναι κάτι πολύ όμορφο και θεμιτό, καλό είναι να αποφεύγουμε να μοιραζόμαστε πολλές πληροφορίες για τους εαυτούς μας, καθώς ιδανικό θα ήταν να συζητάμε τα προσωπικά μας προβλήματα με ανθρώπους που εμπιστευόμαστε πραγματικά..

 

 

leave your comment


Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Uploading